Donderdag 25 november start een reeks meditatielessen

  • Het is in mijn praktijk in Wilnis;  Mijdrechtse Dwarsweg 21 (gratis parkeren).
  • Data: do 25 nov  / do 2 dec / do 9 dec/ do 16 dec / do 23 dec / do 30 dec / do 7 jan
  • Inloop vanaf 20:00 u. tot 20:15 u. met thee om te landen.
  • Van 20:15 u. tot 21:15 u. 45 min. mediteren en 15 min. eindontspanning
  • Neem een yogamat, kussentje mee als je dat hebt.
  • Trek soepele lekker zittende kleding aan.
  • Losse les kost €25,- (incl. thee &  lekkers vooraf)
  • Les gaat door bij minimaal 3 aanmeldingen.
  • Betalen vooraf via  betaalverzoek via de mail, na aanmelding.
  • Aanmelden via onderstaand contactformulier.

Meditatie komt van meditari en dat betekent letterlijk nadenken, overdenken.... Wat als een tegenstrijdigheid klinkt, omdat de meesten van ons dit juist proberen te voorkomen door te gaan mediteren. Het is kortgezegd een concentratie oefening met als doel inzicht te krijgen en de geest te versterken.

Wat wij graag willen bereiken met meditatie is inderdaad een meer beschouwende houding. En dan het liefste ten opzichte van ons eigen steeds maar doorgaande en terugkerende stroom van gedachten ( jouw mind ). Als je die namelijk aanschouwt, stap je uit je DMN.

 

Je DMN, dat is de  onbewuste standaard instelling van onze mind. Het default mode network. Ook wel de monkey mind genoemd. Deze is doodvermoeiend en haalt ons continu uit het hier en nu. Daardoor voelen we ons vaak  opgejaagd en  afgeleid als we hiernaar luisteren en handelen, met alle gevolgen van dien.

 

Wij willen meer rust in ons hoofd en wel nu!!! Dat laatste is precies een eis van die monkey mind: NU!!!! Daarom vind je ook nooit rust als je in die modus blijft zitten, er moet immers altijd wel eerst iets gedaan worden voordat je even mag zitten en ontspannen. Er is dus meer bewustzijn nodig.

 

En dat gaan we oefenen door het op verschillende manieren te trainen met onze 'aandacht-spier'. Want dat is wat je met meditatie doet. Een soort krachttraining dus voor je MIND.

 

  1. We beginnen met Satipathana meditatie. Hierbij ligt de nadruk op de adem. De adem is de verbinding tussen jouw binnenwereld en de buitenwereld.
  2. Daarna richten we ons op ons lijf.  Kun je echt contact maken met je lijf en dit als anker gebruiken om die rust te vinden die we allemaal zo graag ervaren? 
  3. Via onze stem, als expressiemiddel is, gaan we ons verbinden met onszelf.  Mantra's en affirmaties horen hierbij.
  4. Visualisatie. Alles gebeurt in jou. De kracht van intenties en gedachten. Verbinden met je hartenergie.
  5. Oordeelloos aanwezig zijn. Zonder afleiding om op te focussen. Enkel ZIJN.  Dit is voorbereiding op het echte cold turkey mediteren; Meditatie2.0.

 

Ja, ik wil graag meedoen aan een les!

Wees er wel snel bij, want er zijn slechts 4 plekjes beschikbaar.